søndag 22. juli 2012

Stavanger

Da var vi endelig kommet til Vestlandets perle, Stavanger, min egen hjemby! Vi ankom Stavanger sjøveien og ble godt tatt i mot av mine foreldre. Etappen fra Austevoll til Stavanger gikk vel og merke unna i rekordfart, uten så mange padletak, men dette var nødvendig for å holde tidsskjemaet. Vi er altså tilbake i rute!

Tusen takk til min far, som hjalp til med å lage og montere en liten kjølfinne på Baidarkaen min. Den har vært et stort savn i medsjø og kommer forhåpentligvis til å holde meg på rett kurs rundt sørlandet.
Også stor takk til min kjære mor som så omtenksomt inloserte oss i barndomshjemmet med god mat og drikke.



Vi traff også en likesinnet kar nede i Sandvigå, som også bygget seg en Baidarka på kurs sammen med oss i januar. Hans navn er Erik, og siden han ikke lenger er så ung, går han under kallenavnet gammel erik, selv om han hverken har ljå, eller horn i pannen. Kort sagt, en trivelig kar som kom med kaffe og cognac :-)
Desverre så ble det ingen anledning å padle sammen med oss inn Byfjorden denne gangen. Setter stor pris på de SKK-padlerne som ønsket å følge oss og håper vi kan ta en tur senere til høsten i stede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar