mandag 13. juni 2011

Vestlandsseilasen 2011

Da var det endelig tid for årets vestlandsseilas fra Trondheim til Bergen. Dette er en fantastisk seiltur langs Nordvest-landet gjennom fjorder, over Hustadvika, Stadt og den kjedsommelige Trondheimsleia. Dette er altså fjerde året jeg seiler den samme turen nedover, i tillegg til at jeg seilte med Bao fra Florø til Trondheim i høst. I år seiler jeg sammen med fast kaptein Daniel og hans broder Andreas på skuta Vita.


Det var veldig hyggelig å bli kjørt til kaien søndag morgen, hvor vi møtte Mandy som så gjerne ville være med til Kongensvoll og oppleve litt Norsk sjømannsliv før hjemturen til Tyskland.

Ann Christin ønsket oss til lykke på reisen og vinket farvel til de sjøveisfarende studentene.


I skrivende stund, kl. 14.00 2. pinsedag, tuffer vi nedover den uendelig lange Trondheimsleia, uten vind, men heldigvis med godt humør. Kapteinen selv har nå mekket noe egg og bacon til mannskapet, som jeg gleder meg stort til å fortære etterfulgt av en skarp kopp kaffe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar